IT proff Eestis 2017 aastal. 27.10 - 03.11.2017

Kui keegi küsib kes on professionaal, siis 90% võib olla isegi rohkem inimest ütlevad, et see on keegi kes on väga osav omas töös. Aga kui vaadata professionaali sõna tähendust, siis seal pakutakse ka teisi variante. Näiteks keegi, kes saab oma töö eest palka, ehk ta ei ole amatöör. Või keegi, kes on omandanud mingi professiooni. Põhimõtteliselt iga inimene, kes saab palka oma töö eest on mingil määral oma töö professionaal. Aga kui vaadata professionaalsust kui osavust siis tegelikult seda on raske hinnata. Erinevates kohtades on erinevad kriteeriumid. Näiteks kui kunstnik situb purki ja müüb oma teose miljonite eest ning mina kolmandas klassis saan oma hoolega joonistatud vaasi eest hindeks kolme. Minu arust see on ebaaus. Aga ma ei saa aru kunstis ka mitte midagi. IT valdkonnast minu teadmised ka ei ole väga suured. Ise ma pole kunagi töötanud IT valdkonnas seega ei tea missugused oskused ja omadused peavad IT profil olema. Aga ma proovin seda ikkagi teha ja mingil määral kirjeldan missuguseks IT professionaaliks tahan ise saada. Praegu me elame multinatsionaalses ühiskonnas ja tuleb teada erinevad keeli, mida rohkem seda parem. Arvan, et on saama asi programmeerimiskeeltega. 3-4 keelt oleks väga hea. Ja üks nendest võiks olla nii öelda emakeel, mida sa oskad väga hästi. Tähtis punkt on kindlasti mitte jääda seisma oma väljaõppega. Tihti inimesed lõpetavad ülikooli ja arvavadki, et rohkem ei pea õppima. Aga IT on nii kiiresti arenev valdkond, et kui sa pidevalt ei arene siis jääd oma teadmistega maha. Kindlasti on tähtis omadus olla sõbralik ja abivalmis just kui töötad inimestega ja pead pidevalt nendega suhtlema. Praegu on see viimane aga kindlasti mitte vähem tähtis punkt on olla heas füüsilises vormis. Sinu keha on sinu pühakoda. Paljud inimesed käituvad oma kehaga nagu neil on olemas varu, mis minu arust on vale. Inimene peab iga päev proovima ennast paremaks muuta. Nagu Steve Jobs rääkis ühel ülikooli lõpetamis tseremoonial „ Stay hungry. Stay foolish“.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Copyleft. 20.-27.10.2017

Kolm head IT- lahendust, millest asja ei saanud. 08.09.-15.09.2017

Free as in Freedom(2.0): Richard Stallman and the Free Software Revolution raamatu arvustus.