Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus. 24.11 -01.12.2017




Üks näide halvast kogemusest on mul Interactive Brokers investeerimis rakendusega. Ma ei ole professionaalne börsi kaupleja. Ma lihtsalt investerin firmadesse, mis mulle meeldivad ja ma näen nendes potentsiaali. Ning selle firma kaudu saab osta USA väärpaberid  ja tasu selle eest võrreldes Eesti pankade omadega on väike. Aga tutvus nende rakendusega oli alguses natukene hirmus.
  • õpitavus – oli väga kehv. See rakendus mulle tundub on mõeldud ainult professionaalsetele kauplejatele. Seal on palju tööriistu töö tegemiseks aga isegi manualiga on raske aru saada mis ja kuidas. Ma siiamani ei tea seal isegi neljandiku funktsioone aga seda mulle ei ole vaja ka. Kahjuks ei olnud neil õppevideot ka, kuidas alustada.
  • tõhusus – kui rakendus on selge siis töö tegemine sellega on kiire.
  • meeldejäävus – ma arvan, et see võtab natukene aega, kui kõik on uuesti selge.
  • vead (tegelikult veakindlus) – selles rakenduses on kindlasti vea tegemine võimalik ja kuna tegu on väärtpaberitega siis see viga võib olla kallis.
  • rahulolu – kasutamine meeldiv ei ole, vähemalt minu jaoks. Aga teeb oma asja  ära.
  • Professionaalidele on see rakendus hea, palju tööriistu analüüsiks. Aga nuubi jaoks nagi mina õpimis kõver on järsk.
Teine näide heast kogemusest on siis LHV investeerimiskontost. Seal on ka tehtud mõned ostud Balti börsilt.
  • õpitavus – oli kerge. Üleliigseid funtsioone ei ole ning ka analüüsimis tööriistad puudu. Sellega on see mõeldud rohkem tavakasutaja jaoks. Professionaalid peavad analüüsi tegema kuskil muujal.
  • tõhusus – kui rakendus on selge siis töö tegemine sellega on kiire.
  • meeldejäävus – kui üks kord teed ostu tehing siis järgmised on lihtsad..
  • vead (tegelikult veakindlus) – vea tegemine kindlasti on võimalik kui ei ole tähelepanelik. Viga tegemine võib ka kalliks minna.
  • rahulolu – kasutamine meeldiv.
  • Keskond on mõeldud tavakasutajatele ja ei pea olema professionaal, et kohe alustada selle kasutamist.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Copyleft. 20.-27.10.2017

Kolm head IT- lahendust, millest asja ei saanud. 08.09.-15.09.2017

Free as in Freedom(2.0): Richard Stallman and the Free Software Revolution raamatu arvustus.